London Time Zone

Sunday 18 January 2009

KEHIDUPAN

Kehidupan,,tafsirannya agak luas ... ada yg senang, susah, gembira, tawa riang, sedih, pilu, kecewa dan byk lagi yg boleh di cetuskan maknanya.
Umurku hampir mencecah 1 pada digit sa pada minggu ini, namun aku rasa kehidupan yang aku lalui belum cukup sempurna tetapi aku bersyukur dengan segala pemberian Allah. Aku masih bekerja keras, bertungkus lumus, berfikir ...mana arah tuju kehidupan ini.. walaupun aku mempunyai keluarga yg amat ku sayang.. aku masih belum cukup kuat... Aku perlu berubah..
Orang lain hanya melihat luaran sahaja tapi hanya aku dan Allah sahaja apa yang aku fikirkan, apa yang aku impikan, apa yang aku perlu buat... Aku gembira di luar sana.. namun jauh di sudut hati ini ...
Apa yang perlu ku ubah... tidak terkira rasanya..
Sepanjang kehidupan ini, aku dapati manusia ini suka berubah-rubah sikap dan cara mereka.
Ada yang menunjukkan kekuatan dari segi wang, pakaian, kenderaan dll.
Ada juga yang tidak terdaya untuk menunjuk-nunjuk.
Ada yang sempurna dan ada yang tidak sempurna.

Kehidupan oh kehidupan...
Hakikatnya.
Manusia adalah makhluk ciptaan-Nya yang sangat luhur.
Memiliki hati untuk merasa & akal untuk berfikir.
Mereka sangat mengagungkan keindahan.

Kesempurnaanlah yang selalu ingin di kecapi...

Walahualam.

No comments:

My Flickr

smalvil - View my recent photos on Flickriver

Viewed by

Shout Me


Free chat widget @ ShoutMix
adiWidget