London Time Zone

Thursday 5 February 2009

9 TAHUN PERKAHWINANKU

Genap jam 12tgh malam, maka sudah 9 tahun aku sudah mendirikan rumahtangga bersama SITI UZAIRIAH (isteri tercinta).

Bersyukur kepada -Nya kerna masih menghidupkan kami di dunia ini, memberikan kami 2 cahaya mata yang pelbagai ragamnya, memberikan kami keluarga yang penyayang, memberikan kami makan dan minum, memberikan kami kekuatan untuk mencapai cita-cita dan memberikan kami iman & taqwa.


Banyak dugaan yang ditempuh tatkala mencecah angka 9, membina masjid di usia yang muda dan mentah, membuatkan diri ini... kuat dan menjadikan aku sebagai ketua keluarga yang banyak asam garamnya.. Nak di ceritakan A hingga Z tak akan habih sepurnama... hanya ALLAH yang maha mengetahui.

Anniversary

Anniversary1

“Ya Allah, aku tidak mampu untuk memberikan apa-apa harta dunia mahupun memperuntukan waktu yang panjang buat isteriku ini. Ingin sekali untuk aku memberikannya sesuatu, namun apakan dayaku. Kudratku hanya satu. Kewajipanku beribu. Ya Allah, aku mohon padaMu dengan sesungguh-sungguhnya, engkau peliharalah isteri aku, engkau jadikan dia calon kekasihMu di dunia ini dan akhirat nanti, Engkau berikanlah dia harta akhirat untuknya. Engkau bahagiakanlah dia ya Allah. Engkaulah Maha Pemilik segalanya” rintih seorang pengembara yang lemah daya upayanya. Itulah diriku.


Hanya bingkisan inilah yang saya saya mampu coretkan untuk kekasih, isteri, penasihat dan sahabat saya. Bingkisan ini hanya untuk menghargai orang yang banyak berkorban untuk saya.

2 comments:

Azzah 'Izzat' AR said...

congratz happy couple! semoga terus berkekalan sehingga ke akhir hayat.. bestnye p selebret kat eiffel tower..

diyanatahir said...

menitis air mata aku membaca entry ko kali ni..huhuhu..bestnya...

i m happy for both of you

Happy 9th anniversary , may Allah grant both of you strength to continue your marriage journey with joy and happiness- Amin

Luv all af you!

My Flickr

smalvil - View my recent photos on Flickriver

Viewed by

Shout Me


Free chat widget @ ShoutMix
adiWidget